De Introductie..

1 augustus 2015 - Middelburg, Nederland

Welkom, u bent zojuist gearriveerd op de eerste bestemming!

Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Lang, lang geleden is mijn onverwoestbare passie om de wereld te ontdekken begonnen. Zoals bij vrijwel iedere hobby, interesse, passie ontstond het idee om ‘’wereldreiziger’’ te worden toen ik een jaar of 7 was. Misschien nog wel eerder. De herinnering die mij het meest is bijgebleven (wat betreft deze specifieke wens) is ongeveer mijn 8ste verjaardag. Ik stond vóór de klas op een stoel en mocht vertellen wat ik later wilde worden… Met een glimlach van oor tot oor, een zelf geknutseld verjaardagshoedje over mijn witblonde lokken, rode blosjes op mijn wangen en sprankelende ogen riep ik vol overtuiging WERELDREIZIGER!
Terwijl sommige klasgenootjes zaten te grinniken, droomde ik over alles wat de wereld te bieden had...

Zo’n 14 jaar later maakte ik dan eindelijk voor het eerst een reis alleen ver van huis.
Een nieuwe hobby was geboren en met deze enorm basic blogpagina neem ik de lezers graag denkbeeldig mee tijdens mijn reizen.

Hieronder beschrijf ik in het kort waar ik tot nu toe ben geweest. Maar ben je nieuwsgierig naar de volledige verhalen? Een aantal kun je dus op deze site vinden.
En mocht je vragen hebben of wellicht goede tips, laat het achter in een reactie!

Eind augustus 2015 vertrok ik voor 6 weken naar Indonesië, voorbereid tot in de puntjes, maar zonder enig idee wat mij daadwerkelijk te wachten stond.
Na bijna een week wilde ik al naar huis, maar ik zette toch maar door en een week later keerde het tij en toen de laatste week aanbrak wenste ik dat de tijd stopgezet werd zodat ik eeuwig kon blijven.

Sindsdien heb ik redelijk wat vlieguren toegevoegd aan mijn ‘Wereldreizigers-dossier’.
In 2018 maakte ik een spontane Citytrip naar Lissabon. ‘Een citytrip in je eentje?’ Geloof me maar, het kan net zo leuk zijn! Of misschien wel leuker…
Later dat jaar trok ik samen met mijn moeder 3,5 week door Bali en in dit geval wilde ik niets liever dan laten zien waarom ik zo verliefd was geworden op dit eiland.

Januari 2019 reisde ik een maand door Thailand, waar ik andere solo backpackers heb ontmoet die ik nog altijd beschouw als goede vrienden. Ondanks dat Thailand een aanrader is voor iedereen die houd van reizen, of wilt beginnen, heb ik ook genoeg uitdagingen op mijn pad gekregen en moest ik het bekopen met Dengue net voordat ik naar huis ging.

Gezien Dengue ervoor zorgde dat ik maanden van herstel nodig had, had ik te weinig gespaard voor een nieuwe verre reis en dus vloog ik eind januari 2020 naar Spanje. Voor 10 dagen genoot ik van alles wat het Zuiden te bieden had in de winter. Van een goddelijk bakje koffie in een dikke winterjas bij één van de lokale tentjes in Granada tot aan een middagje in bikini op het strand aan de boulevard van Malaga.
‘Even doorsparen’ dacht ik en dan weer naar Verweggiestan. Maar ‘Eind Januari’, ‘In 2020’…… Tja, wat daarna komt hoef ik niet te vertellen.

Corona gooide niet alleen roet in het ‘internationale’ eten, maar mijn onverwoestbare passie voor reizen leek daarbij ook langzaam af te brokkelen.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan..
Dus na de nieuwjaarswensen voor 2022 pakte ik mijn backpack opnieuw in.
De reis ging naar Costa Rica voor 4 weken, maar tijdens mijn verblijf zag ik een kans om nog 2 weken langer te blijven. Het werd een reis die zo divers was als het land zelf, waardoor het naast Bali een speciaal plekje in mijn hart kreeg.

Tot dusver kwam mijn laatste vlucht terug uit Porto in Mei 2022. Wederom een spontaan kort, maar krachtig uitstapje.

Inmiddels zitten we in 2023 en mijn hoofd ontploft van de plannen!

De komende weken kan iedereen meelezen en misschien zelfs denkbeeldig meereizen door Zuid-Afrika. Een avontuur wat ik samen met een goede vriendin zal beleven!

1. Reislogger:
    13 juli 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Karin:
    1 september 2018
    Heel veel plezier met jullie mooie reis 👌
  3. Sandra:
    2 september 2018
    Heel veel plezier
  4. Peter:
    3 september 2018
    We kijken uit naar je 1e verhaal
  5. Dounia & Lisa:
    5 september 2018
    Heel veel plezier met jullie mooie reis!
    We zijn jaloers op je schrijfkunsten!
    We gaan je volgen.
    Liefs de koffie dames.
  6. Dounia & Lisa:
    5 september 2018
    Heel veel plezier met jullie mooie reis!
    We zijn jaloers op je schrijfkunsten!
    We gaan je volgen.
    Liefs de koffie dames.