Time for a new adventure. Thailand

7 januari 2019 - Schiphol, Nederland

Welkom terug allemaal!

Zoals vele al bekend is, ga ik weer een nieuw backpack avontuur aan mijn lijstje toevoegen. Om dan goed te beginnen, schrijf ik mijn eerste (korte intro) verslagje vanaf Schiphol Airport.
Over iets minder dan een uurtje stap ik het vliegtuig opnieuw in om naar Zuid-Oost Azië te vliegen, maar niet naar Indonesië.
De eindbestemming voor vlucht EK150 van Emirates is Bangkok, de bruisende hoofdstad van Thailand. Een groot uitgestrekt land in een van de meest populaire backpack-omgevingen ter wereld.

Ik heb een globaal plan en mijn research voor dit fantastische land is lang niet zo uitgebreid en intensief geweest dan normaal. Maar, ik weet waar ik heenga (op zich een praktisch detail), ik weet wat voor bijzondere bezienswaardigheden en activiteiten er te zien en doen zijn..... Dus over het algemeen, ben ik goed voorbereid. Toch heb ik de dagen vóór vertrek behoorlijk wat spanning moeten doorstaan en waarom? Ik heb echt geen idee, zou het zijn omdat ik meer ervaren ben? Ouder en daarom bewuster ben van alles? Tja, gelukkig is die sensatie voorbij en ben ik er helemaal klaar voor.

Ik begin in ieder geval voor de eerste dagen in Bangkok, gelijk helemaal in de chaos, behoorlijke warme lucht, gelijk acclimatiseren!
Het plan daarna is om stapje voor stapje naar het noorden te trekken, richting Chiang Mai, Pai, Chiang Rai en misschien nog een plukje van het nabij gelegen Laos! Vanuit Chiang Mai, reis ik weer terug naar Bangkok en vanuit daar is de keuze tussen het oosten of het zuiden. Ach, dat zie ik wel als het zover is.

Het wordt weer een hele nieuwe ervaring en ik hoop weer een berg toffe mensen te ontmoeten. Maar vooral, hoop ik de ervaring achteraf te delen, zoals vele andere deze hebben... Dat Thailand een land is om verliefd op te worden en heimwee naar te krijgen, zodra ik 8 februari weer voet zet op Nederlandse bodem.

We gaan er weer wat van maken en voor iedereen die het weer leuk vindt om mijn avonturen te volgen.... Houd mijn blog in de gaten!! (Dit keer zal ik ook iets beter mijn best doen met het delen van foto's)

It's almost boardingtime, so Adios see you soon!

1. Christien:
    7 januari 2019
    heerlijk, terwijl ik dit lees zit jij hoog in de lucht onderweg naar Thailand en lig ik in bed. Ik ga he missen meid, maar ik gun je dit zo! knuffel en poot van mij en Kaya.😍😍😍
  2. Adriaan van den Boomgaard:
    7 januari 2019
    Ha Floortje Dessing 2, hahaha!!
    Geniet er weer van en voor nu een goede reis naar Bangkok.

Liefs, Papsie xxxx
  3. Peter:
    8 januari 2019
    Ik kijk weer uit naar je verhalen en avonturen! Geniet er van meid!
    Loads of love from Hinterweidenthal
    Peter